روز بلاگ!! :)

نماز بعد از زیارت عاشورا

سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷ ق.ظ

امسال محرم جایی میرفتم که مردمش نماز بعد از زیارت عاشورا را شاید از نمازهای یومیشون واجبتر میدونستن...

یعنی ممکن بود طرف نماز صبحش رو نخونه ولی به هیج عنوان این رو رها نمیکرد :)

صحنه هایی بود که حتی یه نفر نبود که در حال نماز زیارت نباشه.

#end

  • ۹۴/۰۸/۰۵

نظرات  (۴)

نه متوجه منظورم نشدید
اصل نماز رو انکار نکردم
این جمله ی شما رو که «اعتقاد این مردم به این نماز شاید بیش از اعتقاد به نماز صبحه» انکار کردم
پاسخ:
خب اون جمله من که قسمت طنز قضیه بود....
قطعا اینطور نیس که میگین
چون اگه اینجوری بود، من باید تا حالا می شنیدم این نماز رو
نکنه فقط اصفهانی ها این مدلی ان؟!
پاسخ:

1-آنچه که علامه مجلسی به عنوان قول اظهر نقل کرده این است که زیارت عاشورا خوانده شود، و در آخر آن، سجده را بجا آورد، و بعد از سجده دو رکعت نماز بخواند؛ بحار الانوار، ج 101، ص301.
2-گوگل کنید: نماز بعد از زیارت عاشورا
جدی؟
چه جالب
من چرا تا حالا نشنیده بودم اینو؟!

پاسخ:
بله جدی،
میگم که اعتقاد این مردم به این نماز شاید بیش از اعتقاد به نماز صبحه :)
نماز بعد از زیارت عاشورا دیگه چیه؟!

پاسخ:
بعد از زیارت عاشورا، دو رکعت نماز مثل نماز صبح میخونن، وهدیه میکنن به امام حسین.
انگاری که توی خود کربلا میخونن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Get Adobe Flash player