روز بلاگ!! :)

وصیت نامه

يكشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ب.ظ

آقا، یکی از دوستان یه سوال جالب انگیزناکی مطرح کرد، که شاید خیلی ها بهش فکر کرده باشن و شاید هم براشون چالشی باشه واسه انتخاب راه بهتر!

سوال اینه که شما اگه بخواین یه وصیت نامه تنظیم بکنین که تا قبل از مرگتون به هیچ عنوان باز نشه، و بعد از مرگ حتما باز بشه، چه راهکارهایی پیشنهاد میدین؟؟ نظر بدین لطفا.

پ ن: 

شاید بعضی راه ها خیلی خوب باشن، ولی امکانات خاص خودشون را میطلبن، فعلا نمیخوام توضیح بیشتری برم تا ذهنتون در مسیر ذهنی من قرار نگیره و خراب نشه!

واسه خودم هم سوال شده الان که، راه بهتر کدومه :)

#end

  • ۹۴/۰۸/۲۴

نظرات  (۳)

خانم فرزان اشاره به یک راه حل خوب رسمی کردن،
ولی حالا اگه بخوای اینقدر رسمی برخورد نکنی چی؟ چه راهکارهای دیگه ای وجود داره؟
  • فرناز فرزان
  • خواهش می کنم
    این وصیت نامه قبل از مرگ موصی باز نمی شه. مگه این که پرونده جنایت یا کلاهبرداری به نوعی به این وصیت مربوط باشه و وصیت نوعی مدرک رسمی جرم باشه. البته چنین چیزی هم نمی تونه امکان پذیر باشه چون کسی به غیر از موصی ار مفاد اون خبر نداره. البته وکلا بهتر در جریان هستن و اطلاعات بهتری هم دارن. می شه با یک جلسه صحبت با یه وکیل راهنمایی گرفت.
    پاسخ:
    خیلی لطف کردین
    تشکر
  • فرناز فرزان
  • سلام
    عجب سوالی
    خوب ما سه نوع وصیت نامه داریم: رسمی، خودنویس و سری. فکر کنم برای این موردی که مطرح شده باید وصیت نامه سری نوشته بشه که بعد از امضاء موصی لاک و مهر می شه و در اداره ثبت نگهداری می شه. این وصیت نامه رسمیه و حتما اجرا می شه.
    پاسخ:
    سلام
    جالب بود، نمیدونستم همچین چیزی(سری) توی اداره ثبت وجود داره!!
    یعنی حتی اگه مثلا من یکی رو کشته باشم هم و دادگاه براش تشکیل بشه، بازم دادگاه نمیتونه رای بده که وصیت قبل از من باز بشه؟؟ (چقدر سختش کردم :) )
    ممنون
    Get Adobe Flash player